Jeg søgte for noget tid siden et job hos UNICEF. Jeg troede faktisk ikke, at jeg overhovedet havde en chance for, at komme til samtale, men tænkte det ikke kunne skade at sende en ansøgning, som promoter. De ringede og vi talte om, hvorfor jeg har søgt deres stilling og mine holdninger til jobbet osv og nu skal jeg altså til samtale/ prøve i deres "Call center ". Jeg havde jo selvfølgelig ikke søgt denne stilling, hvis jeg var skrækslagne for, at tale med andre mennesker. Men er faktisk ret nervøs, skal jo til en slags prøve, hvor de skal se om jeg er egnet til jobbet. Jeg vil bare så gerne have jobbet. Jeg har et job i forvejen, som jeg virkelig ikke kan holde til ( arbejder der 12 timer af gangen og kan bare ikke holde til det, da det er meget fysisk hårdt og har fået problemer med min arm) så håber virkelig det går godt. Men jeg vil høre om i har nogle gode råd til når jeg skal til prøve? Hvad lægger de vægt på? Hvad er en god start, når man skal ringe rundt til danskerne og fortælle om UNICEF og deres medlemskab og hvad skal man i hvert fald ikke sige? Håber i har nogle tips til. (: På forhånd, TAK!

Kvinde, 23
12-04-2017. Kl. 17:12

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Vis:

Lyder som om du går fra et hårdt job til et andet. Men du skal vel gøre det som de gør nar af i tv serier: smile and dial. Du skal kunne sælge via tlfen og dybest set være en facer over tlfen. Med andre ord, en folk ikke gider tale med.

Det er ikke for at tage modet fra dig. Ser nu hvor gammel tråden er. Er spændt på om du fik jobbet. Håber det.

Tom.S, 42 år 03-06-2017. Kl. 00:53
Er du enig?
  • 13
  • 9

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Vedrørende samtale: Vær ærlig når du fortæller om dig selv og svar på de spørgsmål, der kommer. Se velklædt og soigneret ud.

Vedrørende at ringe til kunderne: Sig goddag og præsenter dig selv og acceptér, hvis kunden ikke er interesseret. Noget der irriterer mig ved sådanne opkald, er når de siger "davs med dig, du taler med ... fra ..." Når jeg så siger, at jeg ikke er interesseret, siger de "jamen, hos os får du det meget billigere", så lægger jeg altså på.

Håber du kan bruge mine råd.

Mand, 39 år 12-04-2017. Kl. 18:16
Er du enig?
  • 8
  • 23

TS: jeg tror det er en dårlig ide bare at acceptere et nej med det samme. Jeg har selv arbejdet som caller hos Anima, og min chef sagde hun ikke havde hyret os til bare at give op - det handler jo trods alt om at sælge!

Det kan være du får et talepapir, som du kan støtte dig til. Det vil jeg tro du gør, for som regel er der nogle ting der skal siges, og det får du selvfølgelig at vide inden du skal ringe :-)

S (is back), 13-04-2017. Kl. 10:19

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Ugens quickie

Retningsliner

Husk at tale pænt til hinanden, ik? Det er mere nice for alle.

Vi fjerner indlæg, som:

  • taler grimt og personligt om andre
  • indeholder links til billeder af andre end dig selv. Hvis vi mistænker, at personen på billedet ikke har givet tilladelse til det, så fjerner vi det. No questions asked. 
  • kun har til hensigt at reklamere for kommercielle produkter
  • har et sprogbrug, der ikke er passende
  • ikke overholder loven 
  • bare er nederen og ikke bidrager til en positiv debat

Er du uenig i en kommentar, så giv den en thumbs down. Brug kun "Rapportér", hvis det strider imod disse.

Brugere, der gentagne gange ignorerer advarsler, vil blive blokeret.

Har I spørgsmål eller kommentarer, så skriv endelig til os på [email protected]

 

 

Du skal være logget ind for at kunne skrive