Det er blevet fremført herinde, at det ikke bør have en betydning hvor mange partnere man har haft i sin fortid. Et spørgsmål til jer, der har haft mange tidligere forhold: Hånden på hjertet, har det slet ikke haft nogen negativ betydning for din måde at gå ind i et nyt forhold i dag (fx niveau af tillid, tro på forholdet, umiddelbar hengivenhed, opbygget kynisme, etc.)?

M, 32
12-02-2016. Kl. 00:06
Vis:

Nu har jeg selv været sammen med et etcifret tal, men medmindre ens antal skyldes at man er blevet hurtigt dumpet gang på gang, hvorfor skulle det så have opbygget kynisme? Som jeg ser det er det vanskeligheden ved at involvere sig følelsesmæssigt, der kan resultere i mange sexpartnere - ikke omvendt! Og vi får altså hverken tunnelsyn eller slidt skede af at have mange sexpartnere :)

Elisabeth, 20 år 12-02-2016. Kl. 00:18
Er du enig?
  • 31
  • 7
Se 1 tidligere kommentarer

Den kan altså godt blive lidt slidt med tiden hvis ikke den ikke vedligeholdes.

M, 25 år 16-02-2016. Kl. 19:51

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Hånden på hjertet foretrækker jeg en fyr med et lavere antal sexpartnere - snakker under 10.

Jeg vil hellere være sammen med en fyr som har haft kærester end en fyr der har haft en masse engangsknald.

Fordelen ved en "kæreste" fyr er at han har været i et forhold hvor sex ikke bare et lystbetonet og et her og nu fænomen, men hvor sex er en lidenskab mellem to mennesker der elsker hinanden. Min erfaring er at sådan en mand ved hvordan han skal tilfredsstille en kvinde.

Men alt er smag og behag ;)

Louise, 28 år 12-02-2016. Kl. 12:09
Er du enig?
  • 23
  • 12

Må erkende, at et højt tal har ødelagt muligheden for et forhold en gang. Jeg kunne ikke se bort fra tallet på over 30.

Mand, 16-02-2016. Kl. 12:45

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Nu er der jo forskel på at have haft mange partnere og mange sexpartnere. Og i de fleste tilfælde har det været det sidste der er blevet diskuteret her inde.

Jeg har været sammen med en del flere end gennemsnittet, men skal jeg kun tælle dem jeg har haft en romantisk relation til eller datet, så er tallet forsvindende lille. Af samme årsag er det ikke noget der har påvirket min indgang til et forhold.

Kvinde, 24 år 12-02-2016. Kl. 08:29
Er du enig?
  • 14
  • 7
Se 2 tidligere kommentarer

Helt enig. Sex er ikke lig med følelser og følelser er ikke lig med sex. Jeg ved min mand har været sammen med en del og han ved det samme om mig og vi er da lykkelig gift den dag i dag på trods af mange partnere.

Kvinde, 27 år 16-02-2016. Kl. 18:48

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Når jeg møder en fyr og får følelsen af godt at kunne falde for ham, så har det ingen betydning for mig i forhold til hvor mange partnere og sexpartnere jeg har haft før ham. Jeg lever i nuet og fokuserer på at det nu er ham jeg er sammen med.

Trine, 23 år 12-02-2016. Kl. 09:25
Er du enig?
  • 16
  • 11

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Alle de ting, du nævner, har ingen betydning haft for mig. Det tror jeg ville kræve, at mit høje tal var fordi, jeg var blevet såret gang på gang. Det er jeg ikke.

Men tror da bestemt, at det har gjort det nemmere for mig, at adskille sex og kærlighed.

Jeg er stadig ikke en mand på området, heldigvis.

Jeg tror, du kan sammenligne det med mænds store pornoforbrug i dag. Det skader på en anden måde, men det ændrer seksualiteten.

Jeg tror, at dér, du skal være bange for de konsekvenser, du taler om, er ved prostitution.

Kvinde, 12-02-2016. Kl. 04:54
Er du enig?
  • 11
  • 7
Se 3 tidligere kommentarer

Hvad angår sex-tal er der nogle, der hævder at det er mere acceptabelt for mænd at have et større sex-tal end kvinder. Det er typisk retfærdiggjort med et citat om at have en nøgle der passer til alle nøglehuller. Dog vil jeg mene at alle mænd også prøver at finde lige den kvinde/mand, der slår benene væk under dem og som giver livet en hel anden betydning. Modsat ville jeg nok, hvis jeg havde været en kvinde, ikke være synderligt tiltrukket af en mand der har givet sig selv til den første og den bedste på hvilket som helst diskotek/natklub rundt om i landet. Ingen tvivl om at hvis man oprindeligt er en "good guy" og behandler sin kvinde med respekt at det kan være ligegyldigt med et højt sex-tal, dog skal man huske på at et sådan tal kan lure i tankerne. Og jeg skal være den første til at indrømme at hvis jeg skulle sætte mig i en kvindes sted og tænke på at manden foran mig har været sammen med 40 kvinder før mig, så ville jeg nok ikke føle at jeg var så speciel, Dog ville jeg nok blot føle mig som den sidstankomne i rækken.

mand, 23 år 23-02-2016. Kl. 08:44

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Hvornår mener du man har haft mange sexpartnere?

Men ellers vil jeg personligt mene der er stor forskel på om du har et seriøst forhold eller bare er sexpartnere ;) tror ikke det vil påvirke mit forhold, så skulle det da være at jeg bedre ved hvad der kan tænde mig og generelt prøvet hvad der virker for at jeg bliver tændt..

Kvinde, 24 år 12-02-2016. Kl. 10:01
Er du enig?
  • 11
  • 8

Tænker bare lidt at mine børn helst gerne skulle komme fra en kvinde med respekt for dig selv og ikke en halvdelen af blokken har ligget i med. Gælder da selvfølgelig begge veje.

Mand, 28 år 16-02-2016. Kl. 13:32

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Nej det har ikke betydning. Et hvert nyt forhold er en blank side.

Selvfølgelig kan man hurtigt falde tilbage i gamle mønstre hvis man møder opførsel man har set før, så er man klar med de erfaringer man har.

Men man kan ikke straffe en ny fir noget en tidligere har gjort

Rikke, 12-02-2016. Kl. 02:44
Er du enig?
  • 11
  • 10

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Ugens quickie

Retningsliner

Husk at tale pænt til hinanden, ik? Det er mere nice for alle.

Vi fjerner indlæg, som:

  • taler grimt og personligt om andre
  • indeholder links til billeder af andre end dig selv. Hvis vi mistænker, at personen på billedet ikke har givet tilladelse til det, så fjerner vi det. No questions asked. 
  • kun har til hensigt at reklamere for kommercielle produkter
  • har et sprogbrug, der ikke er passende
  • ikke overholder loven 
  • bare er nederen og ikke bidrager til en positiv debat

Er du uenig i en kommentar, så giv den en thumbs down. Brug kun "Rapportér", hvis det strider imod disse.

Brugere, der gentagne gange ignorerer advarsler, vil blive blokeret.

Har I spørgsmål eller kommentarer, så skriv endelig til os på [email protected]

 

 

Du skal være logget ind for at kunne skrive